Beskriv sidens søgeord
Det gælder om at give Google en ide om hvad siden indeholder, eller hvad du gerne vil have Google tror den indeholder. Jo flere gange et ord optræder, jo mere tror Google på at siden er relevant i en søgning (Google-Juice).
Men ikke ubetinget. Det nytter ikke at skrive ejendomsmægler ejendomsmægler ejendomsmægler… 100 gange. Og heller ikke Ejendomsmægler, eJendoms-mægler, eje-ndomsmægler osv..
Men det nytter at lave en liste:
SEO: søgemaskineoptimering
SEO: Search Engine Optimization
SEO: metode til at komme til tops på Google og i de andre søgemaskiner
Osv.
Det er ikke kønt, og ikke særlig beskrivende for sidens indhold, eller noget jeg personligt ville falde for. Men alligevel kan det bruges med omtanke.
Støvsuger XYZ
Tænk på en virksomhed, der har et billede af støvsuger xyz, og skriver en menneske-let-læselig og god tekst. Nedenunder opremses så fordelene:
Støvsuger xyz: perfekt til små hjem
Støvsuger xyz: perfekt til store hjem
Støvsuger xyz: perfekt til industri
Osv.
Her er nøgleordet, branded, opremset mange gange, og hvis teksterne er lidt længere, tror Google på det, og “kunden” ser det ikke som søgemaskine-spam, men som reelle oplysninger. Smart.
…
Hav en fortsat fantastisk god dag!
Michael Bredahl