Michael Bredahl

  • Om mig
    • CV
    • Referencer
    • Mine kurser
    • Kontakt
    • Go’Nova
    • Rygestop
  • SEO
    • Kursus i SEO og Link Building
    • Tips til søgemaskineoptimering
    • Kurset i søgemaskineoptimering
  • Ads
    • Kursus i Google Ads
    • Kursus i SoMe annoncering
    • Hjælp til annoncering
  • SoMe
  • Nyhedsbrev
  • Webdesign
    • WordPress sikkerheds & opdateringsservice
    • Tracking
  • Support
    • Fjernsupport
    • Hjælp, min PC crasher
    • Glemt kode til Windows
    • Fejlfinding og support til skærm
    • Priser
  • Cookies
Michael-Bredahl.dk / SEO / Tips til søgemaskineoptimering

Tips til søgemaskineoptimering

Har du været på mit SEO-kursus, kan det være du har brug for en hurtig brush-up?

Noget af det vigtigste når man laver hjemmesider er, at være opmærksom på hvordan man findes, vejes og vurderes.

Reklamer har i mange år lydt gennem højtaleren, og er suset forbi på nethinden.

En jeg husker fra mine unge dage er “der er altid plads til en til der bruger …” kan du huske den?

Det gælder om at fange, og slå an. Ellers er det “en ommer”.

Når du laver hjemmesider, kan du lave sidens indhold rigtig godt, og det kan være der er mange der vil finde den interessant, men hvis de ikke kan finde den, er det spild af tid, og giver ikke nogen omsætning.

Ud over sidens indhold, det du fortæller eller viser kunden, er her en masse tips og tricks til at få en bedre vurdering fra Google og de andre søgemaskiner, netop for at komme forrest i køen. Dvs. komme til tops på Google, og blive en af de øverste hit på forskellige søgeord (også kaldet keywords eller phrases).

SEO – Gode råd, tips og tricks

Jeg har her prøvet at samle de første gode råd, tips og tricks om søgemaskineoptimering (SEO). Det er de første ting du altid skal huske på, og som skal være helt automatisk indopererede i enhver hjemmeside.

God fornøjelse!

#1 Webstedets titel er meget vigtig

Ny side 1
Har du nogensinde set en “Ny side 1”? eller “New page 1”? Prøv at søge i Google, og bliv forbavset.

#2 Beskrivelsen (description) af webstedet er mindst lige så vigtig

Description-tag er en beskrivelse af webstedets indhold
Google og de andre søgemaskiner kan sagtens scanne dit websted og finde et-eller-andet. Men hvis du selv vil bestemme hvilken tekst der vises i søgninger, er det description-tag (beskrivelse) der skal udfyldes helt rigtigt.

#3 Nøgleord er underordnede (keywords)

Nøgleord (keywords) er ligegyldige – siger Google
Men derfor er det rart at sætte stikord på sin side, også for at finde ud af om det nu er den rigtige titel og beskrivelse der er anvendt.

#4 Så mange sider som muligt!

Vær kreativ, skriv meget – Det er vigtigt du har så mange sider som muligt, med relevant indhold.

Netop relevant indhold er nok det vigtigste nøgleord i den sætning. Det nytter ikke noget du laver en masse sider om ingenting, eller udpensler det så meget at du har ingenting på hver side. Google er ikke dum (eller i hvert fald ikke dummere end de programmører der laver skanningsmotoren).

#5 Brug overskrifter og andre typografier

Google ser det du skriver

Når du laver hjemmesider, er det en god ide at bruge overskrifter. Grundlæggende fordi en overskrift kan rettes i et stylesheet, medmindre du har været så ubetænksom at ændre formateringen f overskriften direkte på en af siderne.

#6 Duplicate content = indhold der vises flere gange

Det værste er kopier

Godt nok er der nogen der siger, at vi skal have så mange sider som muligt, og der skal være så mange links til vores website som muligt, men pas på med samme indhold på flere sider.

#7 Brug alt-tag og title-tag

Du kan bruge alternative tekster til at fortælle Google hvad et billede indeholder eller hvad et hyperlink peger på.
Til billeder er det et title-tag, og til hyperlinks er det et alt-tag der benyttes.

#8 Gentag de vigtige søgeord

Det gælder om at give Google en ide om hvad siden indeholder, eller hvad du gerne vil have Google tror den indeholder. Jo flere gange et ord optræder, jo mere tror Google på at siden er relevant i en søgning (Google-Juice).

#9 W3C-validering – et krav, eller vejledende?

Det er helt klart, at du skal køre dit websted gennem en validering på:  validator.w3c.org
Får du fejl? pyt med det. Hvis du ikke får fejl, er dit websted kedeligt og uden smarte detaljer, scripts og uden Google Analytics.

Har du flere forslag?

Jeg er ikke færdig endnu, der er mange flere tips, men hvis du har noget der er vigtigt, vil jeg gerne høre om det…

…

Hav en fortsat fantastisk god dag

Michael Bredahl

Giv dit High Five her:

5/5 (4)

Kommentarer

  1. Jackie Frandsen skriver

    25. april 2011 kl. 19:08

    Jeg synes faktisk du mangler det vigtigste, selvom det ikke er et ligeså konkret råd som dine “lette” men gode råd.
    Relevans.
    Det vigtigste er at holde sit site relevant. Hvorfor skulle en bruger finde ind til dig, hvis du ikke har noget at præsentere for den bruger?
    Eller hvorfor have brugere rundt i sin butik, hvis de blot bliver skuffet og går igen.
    Sørg for at have indholdet så relevant som overhoved muligt – altså relevant.

    • Michael Bredahl skriver

      25. april 2011 kl. 20:41

      Hej Jackie
      Det kan du have helt ret i, normalt går jeg også meget op i relevant indhold. Dette indlæg giver de første input til søgemaskineoptimering ud over det relevante indhold.
      Nu er det jo lagt på min private blog, og her har jeg noget om alt muligt jeg finder interessant, og derfor relevant 😉
      Men i andre sammenhænge, f.eks. på http://www.WSEO.dk er det helt klart, at for mine kunder skal nr. 1 være relevant indhold, og derefter alt det andet.
      Tak for dit input, og
      …

      Hav en fortsat fantastisk god dag

      Michael Bredahl

Tilmeld nyhedsbrev

Nyeste indlæg

  • Hvad ved Google om mig?
  • Hashtags er ved at dø, længe leve hashtags
  • Tracking
  • Webdesign
  • Nyhedsbrev

Emner

  • Analytics
  • anmeldelser
  • Apple
  • Biler
  • Blandet
  • Blog
  • Content Marketing
  • Firefox
  • Flash
  • FOF-kurser
  • Gadgets
  • Google
  • Internet Explorer
  • Job
  • Joomla!
  • Microsoft
  • Office
  • Om
  • SEO-guiden
  • Services
  • sikkerhed
  • Sociale medier
  • Support
    • Fjernsupport
  • Windows
  • WordPress-Guiden

Michael Bredahl

C/o Den Fynske Spilfabrik
Stationsvej 69, port 1
5792 Årslev

CVR: 2146 6107

Kontakt mig

Skriv en email
Udfyld formularen
Tlf.: +45 5050 4797

Tilmeld nyhedsbrev

  • Facebook
  • Google MyBusiness
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram
  • YouTube

Copyright Michael-Bredahl.dk

Cookies er nødvendige for at hjemmesiden fungerer.

Jeg bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og levere personaliseret indhold i målrettet markedsføring på internettet

samt indsamling af anonym brugerstatistik. Når du klikker dig videre på siden, accepterer du cookies til disse formål. Indstillinger.

Michael Bredahl
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privatliv oversigt

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookie informationerne gemmes i din browser, og betyder at du kan genkendes når du vender tilbage til vores hjemmeside, og hjælper vores team med at forstå hvilke dele af hjemmesiden der er mest interessante og brugbare.

Du kan justere alle dine cookie indstillinger ved at bruge de punkter der er.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendige cookies bør accepteres al tid, så vi kan gemme indstillingerne for dine cookie indstillinger.

Hvis du ikke accepterer denne cookie, kan vi ikke gemme dine indstillinger. Det betyder at hver gang du besøger vores hjemmeside, vil vi være nødt til at spørge dig igen om du vil acceptere eller afvise dem.

3. parts cookies

Denne hjemmeside bruger Google Analytics til at indsamle anonyme informationer, som antal besøgene til siden, og hvilke sider der besøges.

Ved at acceptere denne cookie, er du med til at vi kan forbedre hjemmesiden, til at give dig en bedre oplevelse.

Accepter venligst de strengt nødvendige cookies først, så vi kan gemme dine indstillinger!

Øvrige cookies

Denne hjemmeside bruger ekstra cookies:

Diverse plugins, der hjælper med til at huske dine valg rundt om på hjemmesiden.

Accepter venligst de strengt nødvendige cookies først, så vi kan gemme dine indstillinger!

Cookie politik

Mere information om vores Cookie Politik