Michael Bredahl

  • Om mig
    • CV
    • Referencer
    • Mine kurser
    • Kontakt
    • Go’Nova
    • Rygestop
  • SEO
    • Kursus i SEO og Link Building
    • Tips til søgemaskineoptimering
    • Kurset i søgemaskineoptimering
  • Ads
    • Kursus i Google Ads
    • Kursus i SoMe annoncering
    • Hjælp til annoncering
  • SoMe
  • Nyhedsbrev
  • Webdesign
    • WordPress sikkerheds & opdateringsservice
    • Tracking
      • Support
        • Fjernsupport
        • Hjælp, min PC crasher
        • Glemt kode til Windows
        • Fejlfinding og support til skærm
        • Priser
  • Cookies
Michael-Bredahl.dk / SEO-guiden

SEO og Link Building

Kursus i SEO og Linkbuilding

Jeg afholder SEO og Link Builing kurset ca. 2 gange om året, i FOF’s lokaler i Fiolstrædet, lige over for Nørreport station.

[Læs mere…] No ratings yet.

Hvad er SEO værd? hvad skal der til?

2. februar 2013 af Michael Bredahl

Hvad er SEO værd, læs mit blogindlæg hos iPropspect.dk

Hvad er SEO værd, læs mit blogindlæg hos iPropspect.dk

Jeg har begået et blogindlæg mere på arbejdet. Denne gang om, hvor svært det er at værdisætte SEO, og at det er vigtigt du har en ordentlig platform, inden du går igang.

[Læs mere…]

No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden

Hvad er Google Panda?

25. oktober 2011 af Michael Bredahl

Den frygtede Google Panda Update er ikke farlig

Den frygtede Google Panda Update er ikke farligDer er penge at tjene på nettet, både ved at have reklamer på sine hjemmesider, men også som ”ekspert” i alle mulige ydelser. Det har fået mange til at være kreative, og lavet noget forfærdeligt hø, for enten at lokke folk til deres hjemmeside og se deres reklamer, eller for at optimere websites til at give Google juice videre til andre websites, kunder eller egne.

I kampen om at få kundernes eller egne hjemmesider på første side i en Google søgning, er der nogen der bruger alle kneb. Og her er det at Google har sat en Panda til at rydde op, med skarpe klør og uden nåde.

  [Læs mere…]

No ratings yet.

Skrevet i: Google, SEO-guiden Tags: Google, Google Panda Update, Google-Juice, Search Engine Optimization, SEO, spam

Virksomheder skal lære at udnytte deres medarbejderes sociale lyster

11. oktober 2011 af Michael Bredahl

Udnyt de sociale medier

Udnyt de sociale medierDer er mange store danske virksomheder, der bruger milliarder om året på at markedsføre sig selv. Store brands, med mange medarbejdere.

[Læs mere…] No ratings yet.

Skrevet i: Blog, SEO-guiden Tags: Facebook, Google-Juice, Search Engine Optimization, SEO, Sociale medier, twitter

Første dag på nyt job hos iProspect

3. oktober 2011 af Michael Bredahl

Første dag på jobbet får jeg blomster fra iProspect

International search marketing og søgemaskineoptimeringSå har jeg været på almindeligt arbejde, for første gang i 12 år. Godt nok har jeg haft meget forskelligt arbejde i de 12 år, men ikke på en fast månedlig kontrakt. Det har været freelance, og løst arbejde. 

Nogle gange har det været lidt usikkert, andre gange har det været med fyldte ordrebøger et stykke ud i fremtiden. Nu er det slut

[Læs mere…]

No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden Tags: SEO

Google-Juice – jeg sagde det jo ;-)

16. september 2011 af Michael Bredahl

Google Juice - her i forbindelse med Albert Szent Gyorgyi, der fandt værdien i c-vitaminer

Jeg har altid arbejdet med begrebet Google-Juice i min undervisning, og nu er det helt sikkert bevist, at Google også operere med det begreb.

Google Juice - her i forbindelse med Albert Szent Gyorgyi, der fandt værdien i c-vitaminer
Google Juice - her i forbindelse med Albert Szent Gyorgyi, der fandt værdien i c-vitaminer

[Læs mere…]

No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden Tags: Google-Juice, Search Engine Optimization, SEO

Så skete der noget med en af mine tests om Advokater i Grevinge

9. august 2011 af Michael Bredahl

Test med advokater i Grevinge fuldført

Test med advokater i Grevinge fuldførtJeg laver mange test, for at finde de mest optimale metoder til alt. Når jeg arbejder med hjemmesider, er det vigtigt at vide hvordan sider kan flyttes, enten fra et domæne til et andet, eller blot fra et system til et andet, hvor sidens url pludselig ændres. Det er nemt nok, men der er den elendige måde, den gode måde, og den rigtige måde!

[Læs mere…] No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden Tags: Domæner, Google-Juice, Search Engine Optimization, SEO

Det er nødvendigt at teste

30. juli 2011 af Michael Bredahl

Den Perfekte Hjemmeside til Advokater i Grevinge og HolbækJeg tester hele tiden mange forskellige sjove ting. Det er alt fra hvordan hjemmesider ser ud i smartphones, effekten af de sociale medier, og til detaljer om hvilke elementer der virker på din hjemmeside. [Læs mere…]

No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden Tags: SEO, Søgemaskineoptimering, Test

AdWords søgeord, hvad er bedst?

1. marts 2010 af Michael Bredahl

I tidernes morgen gjaldt det bare om at have så mange søgeord med i sin AdWords kampagne som muligt. Med det resultat, at reklamen blev vist rigtig mange gange, uden klik. Og rigtig mange gange, hvor det ikke er relevant, så rigtig mange klik var nysgerrige klik, og ikke reelle potentielle kunder.

Kunder der klikker på din reklame fordi de er interesseret i emnet, er mere villige til at købe, end kunder der bliver fanget af din reklame, mens de i virkeligheden var i gang med at søge efter noget andet. Når de ser din side, kommer tanken straks: det var jo ikke det jeg ledte efter

Og så forsvinder de fra din side, med en omkostning ekstra for dig.

Søgeord skal være nøje tilpasset

I disse for vort land så alvorlige krisetider, er tendensen at søgeord skal passe til det der linkes til, så din reklame om webdesign ikke vises når en-eller-anden surfer på en side om støvsugere.

Men har du overvejet at det også gælder om at lave lange søgeord?

Når du bruger søgeordssætninger, i stedet for enkelt søgeord, kan du målrette reklamen til nøjagtig det kunden går efter. Så er der ingen tvivl om, at hvis du er den billigste, og kunden klikker på din reklame, så har du også et salg!

…

Hav en fortsat fantastisk god dag

Michael Bredahl No ratings yet.

Skrevet i: SEO-guiden Tags: Google, Google-Juice, Search Engine Optimization, SEO, Søgemaskineoptimering, søgeord, søgeords sætning

W3C-validering – et krav, eller vejledende?

W3C-validering er en rettesnor

Det er helt klart, at du skal køre dit websted gennem en validering på:  validator.w3c.org

Får du fejl? pyt med det. Hvis du ikke får fejl, er dit websted kedeligt og uden smarte detaljer, scripts og uden Google Analytics. Og hvem kan leve uden Analytics 😉

Dermed ikke være sagt at du ikke skal tage fejlene alvorligt, det skal du, men vurder lige om det er pga. snæversyn og gammeldags skyklapper der er fejl, som f.eks. i Analytics koden, eller om det er reelle fejl på webstedet.

Ret de alvorlige fejl

Kig fejlrapporten igennem, og ret de alvorlige fejl. Der vil sikkert være noget du ikke kan rette uden der forsvinder noget funktionalitet på dit websted.

En standard WordPress, Drupal, Joomla m.fl. installation kan valideres, men når du får pillet lidt, og tilføjet smarte komponenter der gør webstedet brugbart, er det ikke sikkert det holder til W3C-validering.

Gør det noget der er W3C-fejl?

Har du testet hjemmesiden i Firefox og IE?
Virker det?
Hvis ja, så er W3C fejl underordnede. Selvfølgelig er det irriterende når man gerne vil vise at man har styr på det, og sætte W3C logo på, men man kan komme til at rette hjemmesiden i stykker, og så er kunden utilfreds. Så hellere lave en validering, sørge for der ikke er alvorlige fejl, og trække på skuldrene til “fejlene”.

…

Hav en fortsat fantastisk god dag

Michael Bredahl No ratings yet.

  • 1
  • 2
  • Næste side »

Emner

  • Analytics
  • anmeldelser
  • Apple
  • Biler
  • Blandet
  • Blog
  • Content Marketing
  • Firefox
  • Flash
  • FOF-kurser
  • Gadgets
  • Google
  • Internet Explorer
  • Job
  • Joomla!
  • Microsoft
  • Office
  • Om
  • SEO-guiden
  • Services
  • sikkerhed
  • Sociale medier
  • Support
    • Fjernsupport
  • Windows
  • WordPress-Guiden
  • Facebook
  • Google MyBusiness
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram
  • YouTube

Copyright Michael-Bredahl.dk