Der er meget postyr i medierne, om at Postdanmark vil skære levering af post væk om mandagen. Der er bare ikke breve nok, til at det er rentabelt.
Noget af postyret skyldes nethandlen, der skriger på, at det vil være for dårligt, hvis deres pakker ikke kan leveres om mandagen.
Pakker er ikke bare pakker
De fleste webshops ønsker ikke at sende maksibreve, men kun rigtige pakker pga. risikoen for pakker der forsvinder. Når det er en rigtig pakke, er der erstatning hvis pakken forsvinder. Det er et stort problem for f.eks. musikshops, der sender en cd som almindeligt brev, og ikke kan få dækket hvis brevet er “forsvundet”. Kunden kan jo skrive under på tro-og-love at de ikke har modtaget den, og så alligevel lytte til musikken, når ingen hører det!
Postbox = pakkebox
Postdanmark har i stor udstrækning lagt op til det i lang tid. Der er opsat pakkebokse mange steder, så pakkeposten slipper for at køre rundt til ti kunder for at aflevere en pakke, fordi resten var på arbejde.
Det har altid undret mig, at pakkeposten kørte for sig selv. Det må jo betyde at der er masser af pakker, så den almindelige post ikke kan være med der. Men når der nu ikke er nogen brevpost? Jeg er forvirret 🙂
Pakker elektronisk, post tirsdag og torsdag
Hvorfor ikke skære til benet når vi nu er i gang?
- Postomdeling med snailmail tirsdag og torsdag. De par regninger vi får, kan nok godt vente en dag mere
- Alle pakker lægges i pakkeboxen, og modtageren får i stedet en slip med snailmail, med koden til at åbne boksen.
Netbutikken kan så lave aftale om at hvis de sender kundens oplynger med, bliver slippen sendt sammen med TT, så kunden ved “nøjagtigt” (haha) når pakken er i boksen, og kan hentes
Uha det er smart.
…
Hav en fortsat fantastisk god dag
Michael Bredahl