Jeg afholder SEO og Link Builing kurset ca. 2 gange om året, i FOF’s lokaler i Fiolstrædet, lige over for Nørreport station.
På kurset lærer du hvad der skal til, for at få hjemmesider på tops i Google.
Det dækker selvfølgelig også de andre søgemaskiner (4,3% 🙂 ).
SEO er kanalen organisk trafik, og populært kaldet gratis trafik. Men er din tid værdiløs?
Der er tre områder vi skal have styr på
- Teknik
- Indhold
- Markedsføring
Ja ja, jeg ved godt, at jeg har sagt vi skal se på linkbuilding, og det ligger under markedsføring 🙂
Men du kan lige starte med to skarpe SEO tips
To dages kursus
890,- kr.
Teori
På kurset gennemgår vi det der skal til, for at blive mere synlig i søgninger, hvor udgangspunktet er Google søgninger, og brugerens hensigt med søgningen.
Vi ser på muligheder for at optimere hjemmesiden, indholdet og teknik på sitet, og får styr på hvad du selv kan gøre, og hvad du muligvis skal have hjælp til, herunder de ekstra oplysninger der viser sig i nogle søgninger (Schema).
Vi kigger også på linkbuilding, hvor det drejer sig om at få opmærksomhed fra andre hjemmesider, der gerne må linke til os.
Vi ser både på hvordan vi kan tiltrække links, men også hvordan vi selv kan bygge nogle af dem.
Tilmelding til kurset
Kurset afholdes næste gang d. 29. februar + 1. marts 2020
FOF København
Fiolstræde 44, 3 sal tv. lokale 7
1171 København
Medbring egen computer.
Et stenkast fra Nørreport station
Her får du to stensikre SEO tip
Søgeordsanalyse og forventninger
Søgeordsanalysen er IKKE død, som mange går rundt og siger, fordi vi skal se på semantikken, sammenhængen, søgerens intent og alle de der sjove ord, der bare gør det endnu mere besværligt.
OK, det er blevet mere besværligt 🙂
Men så forholder vi os til det!
I søgeordsanalysen, er det i dag vigtigt, at du samler søgninger i grupper af emner/temaer, som kan omfavne emnet fuldstændigt.
Når du så har fundet de søgefraser du gerne vil være synlig på, skal du finde ud af, hvad brugeren forventer at finde, ved de søgninger.
Er det en “sådan gør du”, eller en artikel om emnet, det er ret vigtigt, og der kan være stor forskel på det.
Ud og søg i Google, se hvad de andre der ligger på side et har lavet, og så lav noget der er bedre, men i samme genre.
BONUStip: hvis der ligger en video på side et, i en af dine søgninger på emnet, så skal du lave en video der er bedre.
Ellers har du opgivet på forhånd 🙂
Udvidet synlighed
Alle snakker om schema markeringer, så hvis du ikke ved hvad det er, så velkommen til 2020!
En hurtig update, det kan se sådan ud:
Du kan lave koden selv, men det er besværligt, og du kan nemt få hjælp af et plugin, hvis du bruger WordPress, med Schema – All In One Schema Rich Snippets.
Det ser sådan ud i backend:
Hvis du ikke lige laver opskrifter, så er der et hav af andre muligheder.
Men lad være med at være kreativ, og prøve på at snyde – f.eks. lave schema på et produkt, når det blot er en artikel.
De der Google “Quality raters” er meget nidkære, og laver gerne en manuel penalty, tro mig, det er prøvet et par gange.