Michael Bredahl

  • Om mig
    • CV
    • Referencer
    • Mine kurser
    • Kontakt
    • Go’Nova
    • Rygestop
  • SEO
    • Kursus i SEO og Link Building
    • Tips til søgemaskineoptimering
    • Kurset i søgemaskineoptimering
  • Ads
    • Kursus i Google Ads
    • Kursus i SoMe annoncering
    • Hjælp til annoncering
  • SoMe
  • Nyhedsbrev
  • Webdesign
    • Tracking
  • Support
    • Fjernsupport
    • Hjælp, min PC crasher
    • WordPress sikkerheds & opdateringsservice
    • Glemt kode til Windows
    • Fejlfinding og support til skærm
    • Priser
  • Cookies
Michael-Bredahl.dk / Google vil til at bruge Ad-Targeting

Google vil til at bruge Ad-Targeting

25. marts 2010 af Michael Bredahl

Det har meget længe været brugt at annoncorerne betaler for antallet af visninger. Jo flere visninger der er, jo bedre kender du produktet, uden du har brugt det. Og jo større er chancen for at det er produktet der er reklameret for, du hiver ned af hylden i supermarkedet, når ungerne ræser rundt og leger “det vilde ros” med hver deres børneindkøbsvogn. Det er videnskabeligt bevist, og det er derfor der bliver ved med at være reklameblokke i fjernsynet, og reklamer i ugeblade, aviser m.m.

På internettet viser det sig at du har lidt den samme tendens. Når du endelig klikke på en reklame, har du ofte set den nogle gange, måske endda mange gange. Men hvorfor klikker du så pludselig på den? Nysgerrigheden er vakt, og pludselig har du et behov for at vide mere om et produkt du ikke har brug for.

Google ser alt

Når du bevæger dig på internettet, ser du mange sider med reklamer fra Google Affiliate, dvs. AdWords og andre partnere.

Hvad er så mere nærliggende end at sørge for at vise dig den samme reklame igen og igen. Presse dig til at se den, så du får “lyst” til at klikke på den.

Men hvad så med Googles mantra om at vise relevante reklamer, der passer til indholdet af de websider du besøger?

Normale folk cirkler omkring de samme kategorier. De sider vi ser, handler stort set alle sammen om det samme. Er du fodboldfan, vil mange sider være om fodbold, og du vil slet ikke lægge mærke til at du ser den samme reklame igen og igen. Kun ubevidst. For til sidst at blive draget af den, så du klikker på den. Det har kun et formål: Google tjener penge.

Så på den måde passer det helt i Googles ånd. Registrere oplysninger, udnytte dem til at optimere visning af reklamer, for i sidste ende at tjene på det. Gid jeg havde aktier i Google 😉

…

Hav en fortsat fantastisk god dag

Michael Bredahl

Ingen bedømmelser endnu

Skrevet i: Google Tags: Ad-targeting, Google, reklamer

Michael Bredahl

Datter: Far, hvad laver du egentlig?

Far: Jeg fortæller historier på nettet

Teknisk SEO, Online Marketing Specialist og webudvikling med brugeren i centrum siden 1998, hvor det var notesblokken der blev brugt som Framework. Jeg har undervist og udført alt inden for Online Marketing. Det går stærkt i branchen, og min stærke side er at få overblikket, og formidle budskabet så alle forstår det. Mere om mig…

Se mine blogindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Nyeste indlæg

  • Hvad ved Google om mig?
  • Hashtags er ved at dø, længe leve hashtags
  • Tracking
  • Webdesign
  • Nyhedsbrev

Emner

  • Analytics
  • anmeldelser
  • Apple
  • Biler
  • Blandet
  • Blog
  • Content Marketing
  • Firefox
  • Flash
  • FOF-kurser
  • Gadgets
  • Google
  • Internet Explorer
  • Job
  • Joomla!
  • Microsoft
  • Office
  • Om
  • SEO-guiden
  • Services
  • sikkerhed
  • Sociale medier
  • Support
    • Fjernsupport
  • Windows
  • WordPress-Guiden

Michael Bredahl

C/o Den Fynske Spilfabrik
Stationsvej 69, port 1
5792 Årslev

CVR: 2146 6107

Kontakt mig

Skriv en email
Udfyld formularen
Tlf.: +45 5050 4797

Tilmeld nyhedsbrev

  • Facebook
  • Google MyBusiness
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram
  • YouTube

Copyright Michael-Bredahl.dk

Cookies er nødvendige for at hjemmesiden fungerer.

Jeg bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og levere personaliseret indhold i målrettet markedsføring på internettet

samt indsamling af anonym brugerstatistik. Når du klikker dig videre på siden, accepterer du cookies til disse formål. Indstillinger.

Michael Bredahl
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privatliv oversigt

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookie informationerne gemmes i din browser, og betyder at du kan genkendes når du vender tilbage til vores hjemmeside, og hjælper vores team med at forstå hvilke dele af hjemmesiden der er mest interessante og brugbare.

Du kan justere alle dine cookie indstillinger ved at bruge de punkter der er.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendige cookies bør accepteres al tid, så vi kan gemme indstillingerne for dine cookie indstillinger.

Hvis du ikke accepterer denne cookie, kan vi ikke gemme dine indstillinger. Det betyder at hver gang du besøger vores hjemmeside, vil vi være nødt til at spørge dig igen om du vil acceptere eller afvise dem.

3. parts cookies

Denne hjemmeside bruger Google Analytics til at indsamle anonyme informationer, som antal besøgene til siden, og hvilke sider der besøges.

Ved at acceptere denne cookie, er du med til at vi kan forbedre hjemmesiden, til at give dig en bedre oplevelse.

Accepter venligst de strengt nødvendige cookies først, så vi kan gemme dine indstillinger!

Øvrige cookies

Denne hjemmeside bruger ekstra cookies:

Diverse plugins, der hjælper med til at huske dine valg rundt om på hjemmesiden.

Accepter venligst de strengt nødvendige cookies først, så vi kan gemme dine indstillinger!

Cookie politik

Mere information om vores Cookie Politik