Vær kreativ, skriv meget
Det er vigtigt du har så mange sider som muligt, med relevant indhold.
Netop relevant indhold er nok det vigtigste nøgleord i den sætning. Det nytter ikke noget du laver en masse sider om ingenting, eller udpensler det så meget at du har ingenting på hver side. Google er ikke dum (eller i hvert fald ikke dummere end de programmører der laver skanningsmotoren).
Hvis du sælger støvsugere, er der sikkert flere modeller. Her vil du måske til at starte med, lave en side om støvsugere, og så nævne de tre modeller du sælger i hvert sit afsnit. Det er ikke en god ide. For hvad skal du bruge som titel?
Forside med undersider
Det bedste vil her være at lave an side med en kort (meget kort) beskrivelse eller opremsning af de tre støvsugermodeller, og så lave en side til hver af de tre modeller. Det kræver selvdisciplin, for på “forsiden” skal du kun bruge søgeordet “støvsuger” mens du på hver produktside kun skal bruge “støvsuger model xyz” – eller næsten, for selvfølgelig kan der være flere relevante søgeord. Nogle er til vand, andre kun til støv osv.
Konklusion
Lav mange sider, men de skal være relevante. Lav heller ikke for mange sider, så indholdet bliver udvandet! Og hold titel, beskrivelse og stikord inden for det siden rent faktisk beskriver.
…
Hav en fortsat fantastisk god dag
Michael Bredahl