Nøgleord (keywords) er ligegyldige
– siger Google
Men derfor er det rart at sætte stikord på sin side, også for at finde ud af om det nu er den rigtige titel og beskrivelse der er anvendt. Nøgleordene har vi jo haft en ide om blev brugt lige så flittigt som beskrivelsen og titlen, men nu siger Google, at vi alligevel lyver som metrologer og politikere i det felt, så det bliver ignoreret 😉
Ret nøgleord (keywords)
I de fleste webdesignprogrammer kan du højreklikke og vælge Egenskaber for side eller lignende. Her finder du feltet til nøgleord, som du kan tilpasse efter behov.
- Skriv så mange som muligt, bare de er relevante for sidens indhold
Du kan altid rette nøgleord i html-koden, der starter med <html> og et-eller-andet, efterfulgt af <head> med en masse forskelligt. Her skal du finde <meta name=”keywords” content =”DET, ER, HER, DER, ER, NØGLEORD, KALDET, STIKORD, ELLER, SØGEORD” />
Du kan ikke bruge for mange søgeord (Google ignorerer dem jo alligevel 😉 ), men det kan give dig en ide om det måske er bedre at dele siden op i flere sider. Det skal jeg nok komme ind på senere!
…
Hav en fortsat fantastisk god dag
Michael Bredahl