Hvis du har et produkt, der henvender sig til en bestemt målgruppe, skal du være der hvor målgruppen er.
Også selvom det koster ekstra en gang imellem. Vil du tjene kassen, eller vil du ha’ brødkrummer for det sikre?
Jeg har tidligere haft kontakt til Red Bull Danmark, og bl.a. lavet en Teknisk Analyse samt SEO workshop for dem. Det var et interessant møde, bl.a. fordi de er meget fokuseret på, at deres målgruppe er online 24-7.
Deres mål er ikke at sælge via online annoncer, men at gøre deres brand mere synligt – skabe et behov. Dette afspejles i deres Sociale arbejde og meget store indsats for at skabe et bånd, mellem dem, deres sponsoreringer og potentielle brugere af produktet.
Det koster dyrt, i sponsorater, produktion af video og reklamemateriale, samt engagementet på de sociale platforme. Men det giver pote, og kan bestemt betale sig. Bemærk i øvrigt også, at G+ har overhalet Twitter stort:
I weekenden gav deres investering i Formel 1, mere pote end de overhovedet kunne forestille sig. Ingen kunne have vidst, at Vettel ville lave en doughnut i sin Formel 1 racer, som garanteret vil blive set af millioner på TV-stationer og ikke mindst Youtube.
Reklameværdien er ubetalelig
Som alle nævner det, har Vettel fået en reprimande, mens Red Bull teamet får en bøde på €25.000. Men det er jo peanuts, imod at få Red Bull nævnt så meget.
Skide godt gået 🙂
Jeg er måske ikke helt så glad for deres slogan. Lidt bange for at dø for tidligt!
“Red Bull giver dig vinger” – nej tak, jeg vil hellere have begge ben PÅ jorden 🙂
…
Hav en fortsat fantastisk god dag.
Michael Bredahl
Skriv et svar